قالیباف: نقص گذشته در روابط شهرداری و دولت برطرف می شود


در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران که به منظور انتخاب شهردار جدید پایتخت تشکیل شده بود، با معرفی قالیباف به عنوان شهردار تهران به پایان رسید.در جلسه امروز هر 31 عضو شورای چهارم شهر تهران حضور داشتند.

 
محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی، دو گزینه اصلی شهرداری تهران بودند.در این جلسه ابتدا قالیباف در مدت 30 دقیقه به ارائه برنامه هایش پرداخت و به دنبال او محسن هاشمی برنامه های خودش را به شورا ارائه داد. پس از آن اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید پایتخت رای گیری را آغاز کردند که در نهایت محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار انتخاب شد.

قالیباف بعد از انتخاب شدنش به عنوان شهردار گفت :امیدوارم بدور از رفتارهای سیاسی و نگاههای کوته نظرانه 4 سال آینده را طی کنیم. قالیباف  ادامه داد:در جلسه ای که با آقای روحانی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که پیوندهای عمیق میان شهرداری و دولت خواهیم داشت و مشکلات قبلی را نخواهیم داشت. قالیباف گفت:خدا من را نیامرزد اگر بخواهم در تصمیماتم سیاسی و سلیقه ای عمل کنم.
 
وی گفت: خدا را شاکرم که مجددا توفیق خدمت را به من داد و این اتفاق را نعمتی بزرگ برای خودم می‌دانم و مکلف هستم شکر این نعمت را با تلاش و خدمت صادقانه و مجاهدانه به جا بیاوریم و به دور از حب و بغض و رفتارهای سیاسی و رفتارهای کوته‌نظرانه اقدام کنم. وی گفت: مردمی که شما را انتخاب کردند، در واقع امروز ولی نعمت من هستم و من با اعتمادی که شما به من کردید، باید برای آنها تلاش بیشتری کنم.
 
شهردار جدید تهران از محسن هاشمی که امروز با 14 رای موافق رقیب او بود، تشکر کرد و گفت: کاملا جدی می‌گویم که آقای هاشمی در هشت سال گذشته از همکاران خوب و نزدیک ما بوده‌اند و همین حالا هم در شهرداری و جزو همکاران ما هستند. قالیباف گفت: امروز پس از اعلام برنامه در جلسه، هر دو به دفتر من رفتیم و من به وی گفتم که حتی اگر من انتخاب نشوم و امروز از این ساختمان بروم، حتما شما ماندگار هستید و اگر من انتخاب شوم، باز هم از شما در شهرداری استفاده خواهد شد و تجربه شما بلااستفاده نمی‌ماند.
 
وی با بیان اینکه این رقابت بسیار زیباست، افزود: بیرون از آنچه که ما در نظر داریم، حرف‌های زیادی گفته می‌شود، ولی رابطه دوستانه و کاری من و آقای هاشمی هیچ مشکلی با یکدیگر نداشته و حتی وی می‌خواست نامزد شود، به پیش من آمد و از من اجازه گرفت، اما من گفتم که هیچ اشکالی ندارد و باید رقابت صورت گیرد.
 
وی گفت: اگر رقابتی هم در انتخاب شهردار بوده، از همین لحظه تمام می‌شود و من شهردار یک شهر و شهردار همه اعضا هستم و در عین حال دوستان قدیمی و صمیمی زیادی بین دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا دارم که همه برای من عزیز هستند و من خادم همه شما هستم.
 
شهردار جدید تهران تاکید کرد: همانند سال‌های گذشته که در خدمت اعضای شورای سوم بودم و آقای چمران حق استادی به گردن ما داشتند و من را در فضاهای مختلفی کمک کردند، باز هم در این موقعیت و با همکاری آقای مسجدجامعی در خدمت شورا خواهم بود.